דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שלבים ראשונים במכירות 

מאת    [ 07/01/2010 ]

מילים במאמר: 489   [ נצפה 2578 פעמים ]

 

מאמר זה נכתב ע"י דוד לוי על-מנת לעזור לכם להגדיל את כמות המכירות שלכם, ולעזור לכם לשפר את יכולת המכירה שלכם.

מכירות זהו תחום מאוד מרתק, אשר חלק נרחב ממנו בנוי על רטוריקה (אומנות הדיבור) ועל אסתטיקה.

הרטוריקה באה לידי ביטוי גם בכתיבה: טקסט שנכתב נכון יכול בהחלט לעשות עבודה מעולה במכירות, ולהיות עזר רציני למכירות שבעל-פה.

אם אינכם גאונים גדולים באומנות הדיבור, וקשה לכם "להמציא" תשובה על-המקום לכל שאלה אפשרית - אל תאגה.  קחו לכם דף ועט (אפשר כמובן גם במחשב) ורשמו אל כל השאלות שעולות לכם בראש, שאותן ניתן לשאול על מצע המכירות שלכם. תתחילו לענות על השאלות הנ"ל, וככל שתענו על יותר שאלות - יעלו לכם שאלות נוספות, אשר אותן אל תזניחו - תרשמו בצד ואח"כ תענו גם עליהן.  רצוי לחפש אדם נטרלי שתנסו לספוג ממנו שאלות - ככל שתרבו לקבל שאלות, כך יגדל מאגר התשובות שלכם. ככל שכל תשובה שלכם תהיה מנוסחת היטב וברורה מספיק - תוכלו לספק אותה ללקוחות ולהשרגיש מרוצים מכך שהם קיבלו את המענה המתאים.

עכשיו, שכבר יש לכם מאגר של שאלות ותשובות לעצמכם, נסו לדמיין את עצמכם מסבירים על מוצר ללקוח פוטציאלי, פונים אליו באופן יזום - מה לדעתכם תאמרו לו?

רשמו את מה שיש לכם להגיד לו על דף, והתחילו לנסח את זה מחדש, עד שתמצאו את הניסוח המובן ביותר, גם כזה שיהיה מובן לאנשים שלא בקיעים בתחום (תשאלו אדם נטרלי).

כעת יש לכם מאגר של שאלות ותשובות, וכן גם פתיח לשיחה על המצע שלכם.   נסו לשנן אותם - בעיקר את הפתיח, אחד לאחד! ככל שתרבו לשנן, כך תמצאו את עצמכם מצליחים למכור את המוצר אפילו לאנשים שתפגשו ברחוב. והשיטה עובדת!

אם אתם חושבים שזה פלצני ומזויף - תחשבו שנית!   טקסט ששיננתם היטב ואתם מדקלמים טוב, ישמע הרבה יותר טוב מאשר גמגום של נתוני אמת שלא בהכרח מוכרים...  ובהכרח גם ימכור יותר טוב!

שימו לב, את הטקסט שכתבתם לעצמכם אתם יכולים לשלב טוב מאוד גם באתר האינטרנט שפתחתם. רצוי מאוד לחפש אדם נטרלי שלא מבין בתחום, ולשאול אותו על האתר. אם הוא הבין מה האתר מוכר, אם הוא הביע התעניינות חיובית אע"פ שאינו מסתמן בעיניכם כלקוח פוטנציאלי - סימן שהטקסט קריא, מסודר, ובעיקר - מוכר טוב!

האסתטיקה באתר חשובה גם היא לא פחות. אם ניסחתם יפה את התוכן, גם לעצמכם וגם באתר, רצוי מאוד שהאתר יראה מוכן ואסתטי. כלומר, כאשר הלקוח מתכוון לקרוא את הטקסט, הוא לא יסבול הפרעות במהלך הקריאה, הוא לא יסבול שגיאות כתיב חמורות, ויהיה קשה לו לקרוא ולהבין ללא סימני פיסוק, שימוש במרווחים נכונים, פסקאות וכדומה - אל תמעיטו בערכים חשובים אלה, ואל תצפו שהלקוח יבין לבד מה התכוונתם להגיד.

רצוי שהאסתטיקה תהיה נוכחת בכל תחומי העסק, ולא רק באתר: חנות / משרד מטופחים, קו טלפון משרדי מעיד על "יציבות" העסק (עדיף על טלפונים ניידים), פלייארים מסודרים ויפים, כרטיסי ביקור נעימים לעין, לבוש מסודר של המוכרים והעובדים, שפה יפה ורהוטה, אם כי ככל הניתן גבוה העינים - כל אלה חשובים להדגשת והטמעת האסתטיקה בעיני הלקוח.

בהצלחה,

דוד לוי - בניית אתרים

 



המלצות שלי על בתי-עסק ועצמאים:



  1. גן ילדים ברמת גן



  2. תיקון תריסים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב